ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ДОПОМІЖНОЇ СИЛОВОЇ УСТАНОВКИ В СКЛАДІ БРОНЕТРАНСПОРТЕРА БТР-4Е
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-5364.2020.3.01Ключові слова:
бронетранспортер, двигун, електричний струм, допоміжна силова установка, енергоагрегат, генератор, випробуванняАнотація
При експлуатації легко броньованої техніки (бронетранспортерів) досить тривалий період її експлуатації проходить в режимі роботи основного двигуна на холостому ходу, при мінімально стійкій частоті обертання колінчастого валу, з метою забезпечення споживачів техніки, а саме засобів зв’язку, озброєння, освітлення, життєзабезпечення та інших споживачів, електричним струмом, джерелом якого є генератор основного двигуна або акумуляторні батареї.
Для безмовного забезпечення пуску основного двигуна, збереження його ресурсу та виключення розрядження акумуляторних батарей, особливо при низьких температурах навколишнього середовища, проведено роботи щодо оснащення бронетранспортеру БТР-4Е допоміжною силовою установкою (енергоагрегатом).
З метою підтвердження теоретичних розрахунків та прийнятих конструктивних рішень проведено декілька етапі випробувань та досліджень функціонування енергоагрегату в складі бронетранспортеру БТР-4Е в літній (при температурі навколишнього середовища вище +50С) та в зимовий (при температурі навколишнього середовища нижче +50С) періоди його експлуатації.
На першому етапі випробувань підтверджена можливість отримання максимальної потужності генератора енергоагрегату та підтримування її величини для забезпечення роботи електрообладнання бронетранспортеру.
На другому етапі підтверджена можливість забезпечення живлення електричним струмом електрообладнання бронетранспортеру (системи керування вогнем, засобів зв’язку, освітлення та життєзабезпечення), а також забезпечення заряджання акумуляторних батарей бронетранспортеру на протязі шести часового режиму роботи енергоагрегату. В таблицях статті наведено результати випробувань.
На підставі отриманих результатів випробувань, а також з урахуванням подальшого вдосконалення допоміжної силової установки та розробки конкурентоспроможних зразків легко броньованої техніки було надано рекомендації, щодо напрямку майбутніх робіт з метою збільшення ефективної потужності і зниження масо габаритних показників енергоагрегатів.
Посилання
Antonov A.S., Golyak V.K., Zapryagaev M.M., Krylov L.K., Magidovich E.I., No-vokhatko I.S. Armejskie avtomobili. Konstruktsiya i raschet. Chast’ pervaya. М.: Voenizdat, 1970. 540 s.
Bocharov N.F., Tsitovich I.S., Polungyan A.A. i dr. Konstruirovanie i raschet kolesnykh mashin vysokoj prokhodimosti. M.:Machinostroenie, 1983. 299 p.
GOST 23162-78. Ehlektroagregaty i peredvizhnye ehlektrostantsii s dvigatelyami vnutrennego sgoraniya. M.; 1978.
Alekhin S.A., Krayushkin I.A., Popov G.K., Fal’kov V.I. Vspomogatel’naya si-lovaya ustanovka nazemnogo transportnogo sredstva//Aviatsionno-kosmicheskaya tekhnika i technologiya, №7, 2006, P. 102–104.
OST V3-1646-72. Spetsial’nye gusenichnye mashiny. Sistemy ehlektrosnabzheniya. Osnovnye pokazateli. M., 1972.
OST V3-4055-78. Metody rascheta psnovnykh pokazateley sistemy ehlektros-nabzheniya VGM. M., 1978.
V1318E.05 RR08. Kolesnyj bronetransporter BTR-4E. Raschet moshchnosti gen-eratornoy ustanovki.
Protokol №22 ot 27.10.15g. Ispytaniya energoagregata s dvigatelem SADKO DE-420E.
Akt №27 ot 02.04.18g. po rezultatam typovych isputaniy bronetransportera BTR-4E s osnovnym dvigatelem firmy DEUTZ i energoagregatom, osnaschennym dvigatelem S186FA(E) proizvodstva Kitay.
Akt №99 ot 17.09.18g. po rezultatam typovych isputaniy bronetransportera BTR-4E (specifikaciya V1318Esb-2-04) s ustanovlennym energoagregatom, osnaschennym dvigatelem SADKO DE-440E.
SADKO. Instruktsiya z ekspluatatsii i tekhnichnogo obslugovuvannyya. SADKO, 2017, 27 p.
Kholyavskiy G.L. Ehntsiklopediya bronetankovogo voorugeniya i tekhniki. Kolesnye i polugusenichnye broneavtomobili i bronetransportery. – Mn.: OOO «Kharvest», 2004. 656 p.