DOI: https://doi.org/10.20998/2078-5364.2020.2.09

ДИСТРИБУТИВНИЙ ПІДХІД ДО АНАЛІЗУ ГОТОВНОСТІ АВІАЦІЙНОГО ПАРКУ З ФОРМАЛІЗАЦІЄЮ ПРИХОВАНИХ ВІДМОВ

M. Bilyy, O. Аnipko

Анотація


На підставі даних про технічний стан парку авіаційної техніки збройних сил розвинутих країн США, Франція, Німеччина показує, що рівень її бойової готовності з кожним роком знижується через старіння і умови експлуатації. На даний момент рівень бойової готовності момент у багатьох випадках не більше 50 % при чому по окремих типах літальних апаратів може бути більше. У зв'язку з цим висуваються вимоги підвищення бойової готовності. В Україні дане питання також має місце, але воно ускладнюється у зв'язку з тим, що ресурс наявного парку авіаційної техніки на рівні граничного ресурсу, а іноді і переходить граничний ресурс.

Показанні два шляхи вирішення завдання і обґрунтовано що для вітчизняної авіаційної техніки прийнятним є другий шлях до чого рішення задач тільки з комплексним підходом який повинен включати аналіз типових відмов із застосуванням відомого статичного методу з допущенням найпростішого потоку відмов і урахуванням прихованих відмов для яких певний маються певні характерних ознак і розглянуто граничний випадок з урахуванням математичних труднощів вирішення завдань запропоновано підхід дозволяє отримати прийнятне рішення матричного переходу. Крім цього відмови розподіляються за ознаками фізичних процесів, що призводять до відмови відповідним розподілом їх на осі часу. Такий підхід названий дистрибутивним таким чином він враховує, як фізичний процес приводить до відмови, так і той факт, що розкладання процесів протікає з різною швидкістю, а отже, і інтенсивність буде різною.


Ключові слова


готовність техніки; відмова; прихована відмова; вірогідність відновлення; дистрибутивний підхід

Повний текст:

PDF

Посилання


Handbook of military industrial engineering / editors, Adedeji B. Badiru, Marlin U. Thomas ISBN 978-1-4200-6628-9 2009 by Taylor & Francis Group, LLC. CRC Press is an imprint of Taylor & Francis Group.

MILITARY HANDBOOKELECTRONIC RELIABILITY DESIGN HANDBOOK MIL-HDBK-338B 1998 1046 р.

Rules of Thumb for Maintenance and Reliability Engineers/ editors R. Smith, R.K.Modly 314 p.

Truhanov V.M. Nadezhnost sistem tipa podvizhnyih ustanovok na etape proe-ktirovaniya i ispyitaniya opyitnyih obraztsov. – M Mashinostroenie, 2003.

Ilenko E.Yu. Anipko O.B. Upravlenie nadyozhnostyu ob'ektov aviatsionnoy tehniki kak slozhnyih tehnicheskih sistem. Integrovani tehnologiyi ta energozberezhennya. – H.: NTU "HPI".– 2005. – Vip. #2. – P. 145–149.

Ilenko E.Yu. AnIpko O.B. Statisticheskaya odnorodnost vyiborki dannyih ob otkazah pri ekspluatatsii vertoletnyih dvigateley. Integrovani tehnologiyi ta energoz-berezhennya. – H.: NTU "HPI". – 2007. – Vip. #3. – P. 37–41.

Ilenko E.Yu., Anipko O.B. Ekspluatatsionnyiy tsikl aviatsionnogo dvigatelya kak kriteriy otsenki ego resursa. Zbirnik naukovih prats HUPS. – H.: HU PS. – 2006. – Vip.#2(8). – P. 4–6.

Ilenko E.Yu. Anipko O.B. Prognozirovanie ostatochnogo resursa ob'ektov voo-ruzheniya i voennoy tehniki v neraschetnyih usloviyah ekspluatatsii. Voprosyi proekti-rovaniya i proizvodstva konstruktsiy letatelnyih apparatov. – H.: NAKU Im. N.E. Zhu-kovskogo "HAI". – 2008. – Vip. #1(52). – P. 15–20.

The Military Balance 2014 IISS, 2014. –ISBN 978-1-85743-722-5.

The Military Balance 2016 NY: The International Institute For Strategic Studies, 2016. – 501 p.

The Military Balance 2018 February 2018. IISS.

The Military Balance 2019 February 2019. IISS.