DOI: https://doi.org/10.20998/2078-5364.2020.1.04

ВИКОРИСТАННЯ НАФТОВОГО ШЛАМУ У ВИРОБНИЦТВІ АСФАЛЬТОБЕТОНУ

A. Mardupenko, A. Grigorov, I. Sinkevich

Анотація


Запропоновано використання нафтового шламу – відходу нафтопереробної промисловості у технологічному процесі отримання асфальтобетону – матеріалу, який має широкий спектр застосування, та у зв’язку з чим, користується значним попитом на ринку будівельних матеріалів. Основним напрямком використання нафтового шламу у наведеному виробництві є отримання з нього методом концентрування, високиплячої вуглеводневої фракції (температура кипіння >360 °С) яка модифікується полімерними добавками (поліпропіленом або пінополістиролом), та у результаті чого набуває властивостей бітуму. Даний бітум здатен повністю замінити, нафтові бітуми, без яких, сьогодні неможливо отримати асфальтобетон з рівнем якості, який відповідає вимогам нормативної документації.

Також, запропоновано схему, яка поєднує у себе усі стадії отримання бітуму з нафтового шламу та використання цього бітуму разом з мінеральними компонентами та старим асфальтобетоном для отримання гарячого (температура укладання не нижче 120 °С) асфальтобетону високої густини (залишкова пористість до 1 %) типу А (вміст щебеню 50–60 %). Використання у схемі старого асфальтобетону, сприяє економії ресурсів за рахунок використання вторинної сировини та забезпечує безперервне виробництво, тим самим, знижуючи собівартість кінцевого продукту.

Ключові слова


нафтовий шлам; асфальтобетон; вуглеводнева фракція; бітум; полімерна добавка; змішування компонентів; мінеральний наповнювач

Повний текст:

PDF

Посилання


Additives in asphalt / G. King, H. King, R. D. Pavlovich, A. L. Epps, P. Kandhal, // Journal of the Association of Asphalt Paving Technologists. – 1999. – Vol. 68A. – pp. 32–69.

Eco-friendly materials for a new concept of asphalt pavement / K. J. Kowalski et al. // Transportation Research Procedia. – 2016. – №14. – рр. 3582–3591.

Partial replacement of asphalt binder with bio-binder: characterization and modification / E.H. Fini, I.L.Al-Qadi, Z. You, B. Zada, J. Mills-Beale // International Journal of Pavement Engineering. – 2012. – Vol.13. – Issu 6. – pp. 515–522.

Aurangzeb Q. Asphalt pavements with high reclaimed asphalt pavement content: economic and environmental perspectives / Q. Aurangzeb, I. Al-Qadi // Transp. Res. Rec. – 2014. – № 2456. – рр. 161–169.

Oner J. Utilization of recycled asphalt concrete with warm mix asphalt and cost-benefit analysis / J. Oner, B. Sengoz // PLoS One. – 2015. – №10(1). – e116180. ELI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0116180

Isam A.H. Production of sustainable pavement with oil sludge / A.H. Isam, Al Zubaidy, A. K. Al-Tamimi// Road Materials and Pavement Design. – 2014. –Volume 15. – Issue 3. – рр. 691–700.

Kishchynskyi S. Improving quality and durability of bitumen and asphalt concrete by modification using recycled polyethylene based polymer composition / S. Kishchynskyi, V. Nagaychuk, A. Bezuglyi // Procedia Engineering.–2016. – Volume 143.– рр.119–127.

Mardupenko A. Technology of modified bitumen production for the road construction / A. Mardupenko, A. Grigorov, I. Sinkevich, A. Tulskaya //Petroleum & Coal journal. – 2019. – Volume 61. – Issue 4. – pp. 672–676.

Silva H.M. Are totally recycled hot mix asphalt a sustainable alternative for road paving? / H.M. Silva, J.R. Oliveira, C.M. Jesus // Resources, Conservation and Recycling. – 2012. – Vol. 60. – pp. 38–48.

Martins Zaumanis. 100% hot mix asphalt recycling: challenges and benefits / M. Zaumanis, R. B. Mallick, R. Frank // Transportation Research Procedia. – 2016. – Volume 14. – рр. 3493–3502.

J. Byzyka Thermal segregation of asphalt material in road repair / J. Byzyka, M. Rahman, D. Albert Chamberlain // Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition). – 2017. – Volume 4. – Issue 4. – рр. 360–371.

Muhammad A. Syuhada. Study of temperature loss of hot mix asphalt during transportation / M. A. Syuhada, S. Huzni, Z. Fuadi // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. – 2019. – Volume 523. – рр. 1–7.